Hvis
De ikke bryder dig om at læse historier af den slags, som jeg
skriver her, skal De ikke læse den. For det vil give stor ærgrelse:
Det var
engang en ølbrik. Den mødte en anden gang et næsehorn uden horn på
banegården i Væggeløse. Banegården var betjent af en søhest, to
spegesild og en halv flaske snaps.
Stationsforstanderen
hed Axel Absolutsen (eller Absalatsen – husker det ikke lige her og
nu). En dag kom en dameskrædder ind på stationen for at købe en
billet til Vladivostok og en pakke tyggegumme uden sukker, men med
kunstige sødemidler. De andre i køen måbede, for de havde aldrig
set en dameskrædder før. Men sådan én havde de altså behov for i
Vladivostok, og man så ham aldrig siden. Der var selvfølgelig
sikkert folk i Vladivostok, der siden så dameskrædderen. Men de
skrev aldrig til mig om det, selv om jeg både har mobil, e-post,
sneglepost, vandpost og forpost. Så det er ikke min skyld.
Næsehornet
havde egentlig intet at gøre på banegården. Men den ledte efter
sit forsvundne horn, og måske kunne den have tabt det ude på
toilettet eller i elevatoren. Ølbrikken havde ikke set noget, men
havde stor forståelse for næsehornets kvaler. I taknemmelighed gav
næsehornet en påskebryg på stationens cafeteria, som den hældte
ned over ølbrikken, så den selv kunne suge til sig.
Men
netop denne dag havde cafeteriets et tilbud på fadøl, serveret i
drikkehorn. Det store dyr fik hurtig købt fadøllen, som den straks
tømte. Sjovt nok passede det tomme horn lige i det sted på næsen,
hvor det forsvundne næsehornshorn havde siddet. Derefter luntede
næsehornet hen til en maler, der hed Gustav. Her fik malet til horn
orange. Så var det lettere at finde, hvis det engang skulle blive
væk.
Moralen
i denne historie er:
Det er
altid lettere at finde noget igen, hvis det er malet i stærke
farver.
Det er er dog det rene pjat. Men jeg var jo advaret i forvejen :-)- Mathias Hansen, Fuglede
SvarSlet